Jak z sukcesem zarządzać wczesnymi etapami działalności firmy?

Zarządzanie to czynność, której każdy przedsiębiorca musi poświęcić czas, szczególnie w momencie rozpoczynania działalności gospodarczej. Staranne zarządzanie jest priorytetem, ponieważ przepływ gotówki może zniknąć jak śnieg w słońcu i można zawieść po tak wielu godzinach inwestycji z powodu chaotycznego zarządzania.
Aby nie znaleźć się w ślepym zaułku, zwróć uwagę na wszystkie obszary, nie pomijając żadnego, ponieważ wina zawsze leży w zaniedbaniu sprawdzenia elementu, który być może chciałeś odłożyć na jutro, lub w analizie, która nie jest zbyt dokładna.

Jakie jest więc 6 elementów, które należy sprawdzić?

1. Sprzedaż.
Przeanalizuj ją dokładnie: kim są klienci? Których z klientów, na których liczyłeś, nie ma i dlaczego? Który kanał dystrybucji wydaje się być zawodny? Które zapytania lub prośby o ofertę nie doprowadziły do złożenia zamówienia? Jak wielu potencjalnych klientów zostało objętych akwizycją? Przez jaki kanał?

2. Przepływ środków pieniężnych.
Tylko dlatego, że Twój przepływ środków pieniężnych jest pełny dzięki pieniądzom z miłości lub pożyczce, nie oznacza, że masz pieniądze: zawsze musisz odjąć wydatki, inwestycje i oczywiście koszty finansowe. Czy ustaliłeś procedurę wystawiania faktur i przypominania o nich klientom? Jeśli nie, to należy je stworzyć nie tracąc ani chwili.

3. Koszty stałe.
Firma powinna dążyć do maksymalnego obniżenia kosztów stałych. W związku z tym, nigdy nie wydawaj pieniędzy na rzeczy, które nie są niezbędne do prowadzenia działalności na początku, takie jak „zasoby” firmy, do których należą drogie biura. Nie wahaj się wybrać niedrogiej przestrzeni coworkingowej lub nawet własnego domu, który będziesz zajmować do czasu uzyskania stałej siedziby zgodnej z Twoim rozwojem. Unikaj za wszelką cenę wszystkich wydatków, które nie są niezbędne, a następnie integruj je, gdy Twój rozwój na to pozwala.
W cenie kosztów należy uwzględnić wszystkie bez wyjątku różne koszty, takie jak koszty finansowe w stosunku do obrotów, terminy płatności dla dostawców i kredyty w rachunku bieżącym, które nadwyrężają przepływy pieniężne. Nie ma żadnych kosztów, które można by ukryć.

Zarządzanie własną działalnością gospodarczą


4. Inwestycje.
Ogólnie rzecz biorąc, inwestycje nie są zbyt użyteczne w fazie rozruchu, ponieważ zwiększysz swój rachunek zysków i strat poprzez ponoszenie kosztów stałych, które będą hamować Twój rozwój.

5. Klienci.
Ważne jest, aby przestrzegać procedur. Jeśli chodzi o klientów, musisz zorganizować się tak, aby bezzwłocznie wystawiać faktury, ale także wdrożyć strategię monitorowania klientów. Opóźnienia w wystawianiu faktur przez klientów nawet o kilka dni powodują powstawanie „niewidzialnych kredytów”, które generują niedopasowanie przepływów pieniężnych: oczekujące płatności nie pozwalają na terminowe regulowanie własnych faktur. Zwróć uwagę na płatności od ważnych lub wysoko postawionych klientów, których opóźnienia doprowadziły do bankructwa niejedną firmę.

6. Dostawcy.
Aby uniknąć zakłóceń w dostawach, konieczne jest monitorowanie kondycji finansowej strategicznych dostawców, którzy mogą doprowadzić do utraty klientów, którzy pójdą do konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *